09/10
1397
ام بی ای نیوز: شرکتهای خودروسازی همیشه حضور فعالی در صنعت تبلیغات کشور دارند. گروه بهمن که یکی از فعالان نام آشنای صنعت خودروسازی کشور است نیز برنامههای مختلفی را در حوزه تبلیغات و بازاریابی اجرایی میکند. ام بی ای نیوز گفتگویی را با "مریم کربلایی مدیر بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن" داشته که در ادامه میخوانید.
فعالیت در شبکههای اجتماعی
مریم کربلایی مدیر بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن گفت: گروه بهمن از شرکتهای مختلفی مانند بهمن موتور (تولید کنندهی خودروهای سواری و وانت)، بهمن دیزل (تولید کنندهی کامیون و کامیونت)، سیبا موتور (تولید کنندهی خودروهای کشنده)، ایران دوچرخ (تولیدکنندهی موتور سیکلت و دوچرخه) و... تشکیل شده است.
ایشان درباره فعالیتهای شرکت بهمن موتور در شبکههای اجتماعی گفت: بسیاری از مخاطبان شرکت بهمن موتور در شبکههای اجتماعی حضور دارند، از این رو برای برقراری ارتباط بهتر با این دسته از افراد این شرکت صفحههای اختصاصی در شبکههای اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، لینکدین،آپارات و... راهاندازی کرده است. در این شبکهها درباره محصولات و مزایای آنها، تجریبات مشتریان، بازخوردهای رسانههای مختلف نسبت به گروه بهمن، و ... منتشر میشود. همچنین گروه بهمن اگر قصد انتشار خبری را داشته باشند از شبکههای اجتماعی به منظور انتشار استفاده میکند. علاوه براین، اگر گروه قصد حضور در نمایشگاهی را داشته باشد، قبل و بعد از حضور نیز مخاطبان را در جریان کامل گزارشها قرار میدهد.
کربلایی درباره اقدامات گروه بهمن در راستای همراهی با مشتریان در شرایط اقتصادی حال حاضر گفت: شرکت بهمن موتور، چندی پیش با انتشار اطلاعیهای در جهت مشتری مداری گام برداشته و رضایت مشتریان محترم را در اولویت برنامه های خود قرار داده است. این شرکت عنوان کرد: در این شرایط نیز برآنیم تا با مدیریت شرایط، از بحران به وجود آمده گذر نماییم. در این اطلاعیه ضمن عذرخواهی از مشکلات پیش آمده عنوان شد: در حال حاضر، تحویل خودروهای تکمیل وجه شده مشتریان محترم بر اساس اولویت های ثبت نام در دست اقدام است. و در صورتیکه هر یک از مشتریان محترم به هر دلیل درخواست وجه پیش پرداخت خود را داشته باشند، می توانند با ارائه درخواست انصراف از خرید خود، مبلغ واریزی به همراه سود مشارکت و جرائم تاخیر دریافت کنند. (مخاطبان برای مطالعه کامل این اطلاعیه میتوانند به سایت و یا صفحه گروه بهمن در شبکههای اجتماعی مراجعه کنند). از دیگر اقدامات انجام شده در جهت ارتباط با مشتریان میتوان به ملاقات مدیران گروه با مشتریان اشاره کرد. اقدامی که با بازخوردهای خوبی از طرف مشتریان روبرو شده است.
برنامه ریزی درون سازمانی
رئیس بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن در پایان گفت: گروه بهمن، از معدود شرکتهایست که تمامی فعالیتهای تبلیغات، بازاریابی و سوشال مدیا خود را از صفر تا صد درون سازمانی انجام میدهد و با هیچ آژانس تبلیغاتی در این زمینه فعالیت نمیکند. فعالیتهای بازاریابی و تبلیغات محیطی سال گذشته این شرکت نیز همگی درون سازمانی ایدهپردازی و اجرا شد. این شیوه عملکرد باعث کاهش هزینهها میشود. از طرفی؛ افراد حاضر در سازمان با اهداف و استراتژیهای شرکت آشنایی کاملی دارند و همین موضوع باعث اجرای بهتر ایدههای بازاریابی و تبلیغات خواهد شد.
ضمنا گروه بهمن با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده فعلا برنامهی جدیدی را در حوزه تبلیغات و بازاریابی در دست اجرا ندارند. اگر شرایط عادی بود، گروه خودروسازی بهمن در نمایشگاههای تهران و مشهد شرکت میکرد.
نرگس فرجي
mbanews.ir