• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

10/27 1399


ام بی ای نیوز: نتایج یک تحقیق انجام شده در دوران همه ­گیری کووید-19 نشان می­دهد که شاید امکان اجرای یک طرح پیشنهادی عضویت وفاداری جدید وجود داشته باشد اما عمل به آن می تواند جلوی تحقق وعده «قیمت­های پایین هر روز هفته» را بگیرد.

والمارت، خرده فروش برتر از نگاه وبسایت خبری تحلیلی «ریتیل دایو» در سال 2019، حد اقل تاکنون طی دوران شیوع کرونا به جایگاهی بالا­تر از سایر رقبای خود دست یافته است.

آمار فروش این خرده فروشی در سه ماه نخست سال افزایش پیدا کرد: درآمد کل والمارت با 8.6 درصد رشد یا حدود 11 میلیارد دلار افزایش به رقم 134 میلیارد و 600 میلیون دلار رسید. در مقایسه با آن، آمار فروش در همان مدت مشابه در ایالات متحده آمریکا 10 درصد و در حوزه تجارت الکترونیک در این کشور 74 درصد رشد کرد. این غول خرده فروشی چند سال گذشته را صرف فعالیت جاه طلبانه در عرصه تجارت الکترونیک و تلاش برای جذب مشتریان جدید کرده است. با این وجود به نظر می­رسد که این همه­گیری و نه حرکت­های انجام شده مشتریانی را به سوی خود جلب کرده است که پیش از این هرگز تصور نمی­کردند از آن جا خرید کنند.

به گفته مدیر عامل موسسه تحقیقات بازار «گلوبال دیتا ریتیل»، نیل ساندرز، در طول دوران اپیدمی در حالی مشتریان وفادار از ویترین فروشگاه­ها دست کشیدند که آمار فروش در میان مشتریان بالا رفت زیرا هدف از انجام این کار تامین مایحتاج روزانه بود. این شرایط برای والمارت بسیار فایده داشت زیرا به عنوان بزرگ ترین خواربار فروشی با رد­پای گسترده، تبدیل به مقصد نهایی انواع مختلف مشتریان شد. این امر شامل عده زیادی از افراد می­شد که معمولا برای خرید مواد غذایی به فروشگاه مراجعه نمی­کنند.

والمارت به لطف شعب فراوان، سرویس بارگیری درون فروشگاهی پیشرفته خود و ترکیب عرضه و تقاضا به واسطه شیوع کرونا، در سه ماه نخست سال، آمازون را تحت الشعاع قرار داد. به گفته مقامات شرکت، در فاصله 16 میلومتری 90 درصد از آمریکایی­ها یک فروشگاه والمارت وجود دارد. به عنوان یک غول تجارت الکترونیک، با تعطیلی و کمبود فروشگاه­های فیزیکی، والمارت از تحقق وعده خود مبنی بر تحویل یک روزه محموله پا پس کشید. والمارت از 2500 شعبه­ مختلف خود برای تحویل موقتی کالا به مشتریان دم درب منازلشان استفاده کرد. تعداد این فروشگاه­ها نسبت به گذشته 200 مورد افزایش یافته است.

به گفته جیسون گلدبرگ، مدیر ارشد استراتژی تجارت در شرکت بازاریابی «پابلیک کامیونیکیشن»، به موجب آن والمارت از آمازون متمایز شد. آمازون یک سال پیش با رونمایی از خدمات تحویل یک روزهانتظارات را بالا برد.

با این وجود، وبسایت والمارت شاید آماده جذب مشتریانی ثروتمند تر از مشتریان سنتی خود باشد که تاکنون در فروشگاه­های والمارت نمونه مشابه آن مشاهده نشده است. علی رغم رشد زیاد تجارت الکترونیک والمارت، این شرکت به طور سنتی در تغییر رویکرد آمریکایی­هایی با درآمد متوسط و بالا­تر ضعیف تر از آمازون عمل کرده است. شیوع کرونا بسیاری از افراد را به سوی سایت فروش آنلاین والمارت سوق داد و احتمالا عده زیادی از افراد نیز همچنان در آینده نیز از این خدمات استفاده خواهند کرد.

اگرچه کرونا در کنار افزایش آمار مرگ و میر، رکود اقتصادی، افزایش آمار بیکاری و نابودی صنعت خرده فروشی را در پی داشت اما به اعتقاد گلدبرگ، والمارت و دیگر فعالان بزرگ دنیای کسب و کار از این همه گیری بهره بردند. کووید-19 منجر به خلق فرصت تازه ای شد و نسل جدیدی از مشتریان را به سوی والمارت جذب کرد اما احتمالا گروه چندان بزرگی را در بر نخواهد گرفت.


آیا این شرایط ادامه پیدا خواهد کرد؟

تحلیلگران گروه مشاوره «تلسی» بر این باورند که والمارت به لطف سرمایه گذاری در فضای آنلاین و آفلاین، موفق به گرفتن سهمی از بازار در سال های 2020 و 2021 خواهد شد.

به طور کلی والمارت با تمرکز فراوان بر روی مشتری، توانایی استفاده از استعداد های درخشان، فناوری، ارتباط با فروشنده و امور مالی انعطاف پذیر، می تواند جایگاه فعلی خود را در میان معدود خرده فروشانی حفظ کند که در جهت اثبات موفقیت آمیز بودن یک مدل جامع و چند کانالی کاملا یکپارچه و موثر گام برداشته اند. علاوه بر این، پیش بینی می­شود که والمارت یک اکوسیستم گسترده تر را توسعه دهد که شامل پرداخت و تبلیغات دیجیتال با هدف ارتقاء و تبدیل شدن به یک شرکت فراتر از یک خرده فروشی صرف، می شود.

بعضی از مشتریان جدید والمارت به مشتریان دائمی آن تبدیل خواهند شد. با این حال با فروکش کردن ترس از خرید آفلاین در میان مشتریان، بسیاری از آن­ها به عادات قبلی خود باز خواهند گشت.

mbanews.ir-مرضیه فروتن

www.retaildive.com

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود