ام بی ای نیوز: جذب مشتریان وفادار با کاهش قیمتها
با کاهش قیمت خواربار، نرخ سود ناخالص تلفیقی 66 واحد افت پیدا کرد. والمارت همچنین در تلاش برای پاسخگویی به تقاضای بی سابقه مشتریان، دست به استخدام بیش از 235 هزار نفر همکار جدید طی مدت سه ماه زد. تلاش های جدید این شرکت فقط محدود به پاسخگویی به تقاضاها نمیشود بلکه توسعه خدمات تحویل کالا و چندین وظیفه دیگر را در بر میگیرد که در گذشته توسط خود مشتریان انجام میشد.
سود حاصل از تجارت الکترونیک به طور کلی کمتر از تجارت آفلاین است که در آن خریدار پس از مراجعه به فروشگاه و تامین مایحتاج روزانه به خانه بر میگردد. در مدل تجارت الکترونیک شما طی فرایند تحویل کالا از نیروی کار و تجهیزات خودتان کمک میگیرید. در مدل خرید سنتی، خریدار برای انتقال اجناس به منزل، از اتومبیل و سوخت مصرفی خود استفاده میکند. در تجارت آنلاین فشار به خرده فروش وارد میشود.
با پرداخت سالیانه 98 دلار (معادل ماهیانه 13 دلار) می توان از خدمات طرح وفاداری، شامل تحویل نامحدود و رایگان کالا در همان روز استفاده کرد. از دیگر خدمات این طرح می توان از ارائه تخفیف حین زدن بنزین در پمپ بنزینهای والمارت و دسترسی زود هنگام به «معاملات محصول» (ارائه تخفیف با توجه به تعداد سفارشهای ثبت شده) نام برد.
این اتفاق میتواند به جبران برخی هزینههای اضافه شده بابت تجارت الکترونیک، به ویژه مشتریان مواد غذایی، کمک کند. در ادامه تحقق وعده دیرینه والمارت مبنی بر «ارائه قیمت همیشه پایین» به اعتقاد تحلیلگران باید به شرکت فرصت تحکیم رابطه خود با مشتریان را بدهد و به عنوان یک خرده فروش ارائه دهنده قیمتهای پایین، آن را به یک برنده بلند مدت تبدیل کند، هر چند ممکن است به این ترتیب والمارت از بخشی از سهم بازار و سود خود صرف نظر نماید.
اگرچه در حال حاضر نشانههایی مبنی بر احتمال تلاش والمارت در راستای جذب مشتریان وفادار آمازون به چشم میخورد، اما از تلاش متقابل آمازون برای جذب مشتریان والمارت نیز نمی توان چشم پوشید. برای مثال، این غول تجارت الکترونیک در صدد است تا آذوقه مورد نیاز را به دست مصرف کنندگانی برساند که به اندازه مشتریان وفادار خود ثروتمند نیستند. از آن جمله می توان به دانشجویان، افراد زیر مجموعه و ذی نفعان برنامههای کمکی فدرال اشاره کرد.
با این وجود به گفته برخی تحلیلگران به علت شیوع کرونا، موج گسترده و جدیدی از مشتریان در ماههای اخیر به سوی فروشگاهها یا وبسایت والمارت جذب شده اند.
به طور کلی همه گیری کووید-19 به والمارت کمک کرده است. پیش از بحران، والمارت یک خرده فروش شناخته شده در سرتاسر ایالات متحده آمریکا بود، حالا جایگاه او در میان مردم این کشور ریشه دار تر از قبل شده است.
mbanews.ir-مرضیه فروتن