• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

11/15 1399


ام بی ای نیوز:
سیدوک، سامانه ای ست که با ارائه ی خدمات آنلاین حقوقی با هدف فراهم آوردن شرایط زندگی قانونمند و در نهایت مشورت پذیر کردن مخاطبان خود در فضای مجازی فعالیت می­کند.

"محمد محمدپور" مدیرعامل "سیدوک" در گفتگو با "ام بی ای نیوز" ضمن بیان این مطلب افرود: در موضوع توسعه ­ی پایدار هفده اصل مطرح شده که برای تحقق مدل­های مختلفی شکل گرفته است. یکی از نماد­های توسعه ­ی پایدار "شهر هوشمند" است که شامل سه موضوع مردمان هوشمند، حاکمیت و زندگی هوشمند می­باشد و البته مفهوم هوش امروز با فردا و صدسال آینده تفاوت ­هایی دارد که این تفاوت ­ها ناشی از مسیری است که توسط مردم طی شده و روابط اجتماعی به قانون تبدیل شده است.

در واقع زندگی مردم جامعه وقتی هوشمند است که قانون­مدار باشد، و باید فضایی ایجاد شود تا مردم قانون­مدار و هوشمند شوند و این هدف در بستر مشورت پذیری مخاطبان قابل تحقق است.



وی در رابطه با هدف شکل گیری سبدوک افزود: مخاطبان قبل از تشکیل پرونده ­های حقوقی که برخی از آنها نیازی به چنین روالی ندارند، می­توانند تنها با دریافت خدمات مشاوره
حقوقی، اطلاعات مناسبی در حوزه­ی دعاوی و موضوعات قابل بحث خود کسب نمایند. در جامعه­ ی ما مردم فرهنگ مشاوره در امور حقوقی ندارند و گاهی زمان و هزینه ­های گزافی برای تشکیل پرونده هایی هدر می­رود که اصولا نیازی برای آن وجود نداشته و با یک مشاوره امکان رفع و حل مشکل میسر بوده است.

برهمین مبنا اپلیکیشن سیدوک قابل نصب روی گوشی ­های تلفن همراه امکان تماس با وکلای این مجموعه را به شکل آنلاین و تلفنی فراهم کرده است.

در این سیستم وکلایی که همگی عضو کانون وکلا هستند و از وکلای پایه ­یک دادگستری انتخاب شده ­اند در مصاحبه ­های تخصصی میزان تخصص و اسناد و مدارک آنها ممیزی شده و براساس دانش و تجربه و آیتم های مدنظر مجموعه سعی بر انتخاب بهترین­ها در این فرایند است، انتخاب و در نهایت وکلا در موضوعات تخصصی به ارائه­ ی خدمت می­پردازند.

دراین سامانه، وکلا بر دو بخش مشورتی و وکالتی تقسیم بندی شده ­اند که مخاطبان در ابتدا برای کسب اطلاعات و طرح موضوع خود با وکلای مشورتی ارتباط برقرار می­کنند و اگر لازم به تشکیل پرونده و یا دریافت خدمات وکالت بود به شکل تخصصی با وکلای مورد نظر کار حقوقی­شان را ادامه می­دهند. 

وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که این فرایند کاری باعث صرفه جویی در وقت و هزینه مخاطبان می­شود تصریح کرد: هزینه­ ی مشاوره راهبردی برای راهنمایی در امور حقوقی برای بیست دقیقه حدود بیست هزار تومان است و مبلغ مشاوره­ ی حضوری برای یکساعت و نیم حدود 250 هزار تومان است و در نهایت اگر دراین دو فرایند منتج به تشکیل پرونده و شکایت و... شد کار وکالت شروع می­شود؛ در غیر اینصورت ممکن است نیازی به شکایت و پرونده سازی ­های بی نتیجه نباشد، که این روش سرآغاز مناسبی برای مشورت پذیر کردن مردم در امور مختلف از جمله مسائل قانونی و حقوقی است.



وی در ادامه گفت: ایده­ ی وکالت آنلاین از سال 97 استارت زده شده و اپلیکیشن تخصصی آن ایجاد شده و از سال 98 تا حدودی در این مسیر پیشرفت­ هایی حاصل شده و در حال حاضر سه ماه است که به شکل عمومی قابلیت جذب مخاطب و پاسخگویی به آنها میسر شده است.

وی در مورد بازخوردهایی که تا کنون نسبت به این موضوع دریافت شده، تاکید کرد، بیشتر مخاطبانی که از این نرم افزار استقبال کرده ­اند در بین گروه سنی 40 تا 44 سال هستند و خدماتی که در این سطح به شکل آنلاین ارائه می­شود به لحاط تخصصی بودن چندان با سایر موارد آنلاین نظیر تاکسی اینترنتی و... قابل مقایسه نیست و مخاطبان خاص خود را دارد، به همین لحاظ ارزیابی بازخورد­های آن چندان ساده نیست.

مدیرعامل سیدوک در مورد شکل اطلاع رسانی این مجموعه گفت: کار تبلیغاتی ما بیشتر در حوزه­ ی فرهنگ سازی تعریف می­شود و رویکرد تبلیغات محیطی بر این پایه بوده که چنین خدمتی را به مخاطبان معرفی کنیم و بگوییم چنین فضایی شکل گرفته است.

در حوزه ­ی فرهنگ سازی نیز لایه­ هایی قابل اجرا وجود دارد که شامل بخش ­های تخصصی می­شود، نظیر: آموزش، خدمات حمایتی نظیر مشورت وکلا با همکاران خود در موضوعات مختلف حقوقی، گرایش به آموزش نسل آینده با نگاه اکوسیستی متنوع درهم تنیده و همچنین ارائه خدمات آنلاین به ایرانیان مقیم خارج از کشور یا خارجی ­هایی که مقیم ایران هستند و حمایت مالی از طریق پس انداز به شکل بیمه عمر و ایجاد سرمایه مالی در نرم افزار برای مواقعی که به خدمات حقوقی نیاز باشد.


-mbanews.irمریم غضنفری

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود