ام بی ای نیوز: به دلیل محبوبیت فراوان اپلیکیشن کلاب هاوس (Clubhouse) در دنیای امروز، اکنون دیگر زمان آن فرا رسیده است تا کسب و کارها ضمن آشنایی با این اپلیکیشن به این محیط جذاب روی بیاورند.
شرحی بر دلیل اهمیت فراوان کلاب هاوس برای کسب و کارها و بازاریابان
کلاب هاوس امکان کسب تجربهای اجتماعی، بسیار شبیه به یک رویداد مجازی صرفا صوتی، را در مقیاسی گسترده فراهم میکند. در حال حاضر تقریبا 1 میلیون نفر کاربر به عضویت کلاب هاوس درآمده اند و در هر لحظه به طور همزمان چندهزار اتاق وجود دارند که افرادی از سرتاسر جهان با علایق و کسب و کارهای گوناگون در آن مشغول گفتگو هستند.
وجه تمایز حرف زدن در قالب این اپلیکیشن در مقایسه با چت رومهای متداول این است که مکالمات به طور زنده اتفاق میافتند و هرگز نمیتوان آنها را ضبط کرد. اگر بازاریاب یا صاحب یک کسب و کار خاص هستید، این اپلیکیشن به مثابه فرصت شگفت انگیزی است که میتوان از آن به عنوان ابزاری برای معرفی خود، تاسیس برند یا معرفی محصولات، خدمات یا رویدادها بهره برد.
از این موقعیت میتوانید برای به اشتراک گذاشتن داستان برند یا تاریخچه فعالیتهای آن با دیگران، برقراری ارتباط با مشتریان، دریافت بازخورد از آنها و بازاریابی محصولات یا خدماتتان استفاده کنید.
موارد و نمونههای موفقیت آمیز
در اتاق «استارتاپ کلاب»، یک وکیل در حال پاسخ دادن به سوالات حضار بود. پس از مکالمهای 2 ساعته، او تقریبا با 20 مشتری جدید ارتباط برقرار کرد. علاوه بر این، ماهیت کلاب هاوس به شکلی است که کاملا به ایجاد آگاهی از برند از طریق کمپینهای تبلیغاتی دهان به دهان (word-of-mouth camapaign) کمک میکند. مدیر عامل و رئیس سابق «فوکوس برندز» (Focus Brands) یا همان شرکت مادر (فروشگاه شیرینی و مواد غذایی سینابون)، کت کول، میزبان هفتگی یک اتاق گفتگو برای یاری رساندن به دیگر تاجران و کارآفرینانی است که مایلند راه خود را در دنیای تجارت پیدا کنند. چند هفته پیش او گفت: «سلام اگر کسی قصد خرید از سینابون را دارد، فقط کافی است آدرس محل سکونتش را برای من بفرستد. اندکی بعد از ارسال آدرس، کالای مورد نظر به شما تحویل داده خواهد شد.» به این ترتیب تا دو هفته پس از آن، در هر اتاقی که او در آن حضور داشت، صحبت از سینابون بود.
برندها نیز کم کم به حمایت از اتاقهای موجود در کلاب هاوس تمایل نشان میدهند. خمیردندان «بایت» اخیرا اسپانسر اتاقی شده است که بنیانگذاران این شرکت داستان تاسیس آن را با دیگران به اشتراک میگذارند. در نهایت تقریبا بیست مشتری جدید برای خمیردندان بایت پیدا شد.
در نهایت می توان بار دیگر یادآور شد که کلاب هاوس با ایجاد فرصت کشف یکدیگر و گرد هم آوردن افراد در یک اتاق، امکان ارتباط با دیگران و به اشتراک گذاری ایدههای خود در خصوص استخدام، سرمایه گذاری و غیره را به وجود میآورد.
mbanews.ir-مرضیه فروتن