• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

05/20 1397

ام بی ای نیوز:
 از زمان خرید واتساپ توسط فیسبوک در سال 2014، گمانه زنی های زیادی در مورد رویکرد این شبکه اجتماعی در درآمدزایی سرویس پیام رسان خود، واتساپ، با توجه به آغاز روند کاهش درآمد فیسبوک وجود دارد.
واتساپ سرانجام شروع به درآمدزایی با استفاده از ابزار های پرداخت برای استفاده (pay-to-use) می کند که به کسب و کار ها اجازه حرف زدن با مشتریان را خواهد داد.
از طریق این برنامه پیام رسان، امکان ارسال اطلاعات پیرامون محصولات و خدمات نظیر بارگیری کالا ها و تاریخ های تحویل آن ها و همچنین پشتیبانی لحظه به لحظه در راستای کمک به حل مسائل وجود دارد.
فیسبوک در سال 2014 واتساپ را به قیمت 14 میلیارد دلار خرید. به گفته مدیران و کارمندان واتساپ، روند کنترل کامل کاربران بر روی پیام های دریافتی همچنان ادامه خواهد یافت و کسب و کار ها برای ارسال پیام های خاص متحمل هزینه خاصی خواهند شد. به این ترتیب روند دریافت پیام ها انتخابی و کلاهبرداری از طریق چت غیر ممکن است.

با توجه به کشور محل سکونت کاربر، هزینه ارسال پیام ها تغییر می کند. در همین حال اجازه پاسخ دهی به کسب و کار ها تا 24 ساعت قبل از اتمام هزینه ها به صورت رایگان داده شد.
به نقل از مدیران و کارمندان واتساپ، پیام ها همچنان شکل رمز گذاری شده سرتاسر (end-to-end) خود را حفظ خواهند کرد و در صورت تمایل امکان بلاک کردن کسب و کار ها توسط کاربران وجود دارد.
اقدام فوق در پی اعلام رقم درآمد فیسبوک در سه ماهه دوم سال و کاهش عجیب 118 میلیارد دلاری ارزش سهام این شبکه اجتماعی در بازار در یک حرکت شکل گرفت.

پس از اعلام خبر پایین ترین نرخ رشد این غول رسانه های اجتماعی در دو سال گذشته، ارزش سهام آن تا بیش از 20% کاهش یافت. در ادامه پیش بینی های فیسبوک بر از دست دادن سریع درآمد های آن دلالت دارند زیرا کاربران در شرایطی بیشترین بهره را از گزینه های جدید می برند که بازار هایی با سوددهی کمتر خارج از کشور محرک های رشد به شمار می روند. این در حالی است که گزینه های فوق با هدف محدود کردن تبلیغات طراحی می شوند.
بنا بر ادعای فیسبوک، 2.5 میلیارد نفر ماهیانه از نرم افزار های آن استفاده می کنند که این آمار کاربران اینستاگرام و واتساپ را نیز در بر می گیرد.
نزدیک به 400 میلیون نفر به استفاده از استوری های اینستاگرام روی آورده اند که در حال حاضر مثل گذشته شامل آگهی های تبلیغاتی نیز می شد. این در شرایطی است که تعداد کاربران WhatsApp Status به 450 میلیون نفر می رسد.
تقریبا 100 شرکت مختلف تاکنون دست به امتحان آگهی های تبلیغاتی Status زده اند که از آن جمله می توان به Uber و Singapore Airlines با هزینه پرداختی گسترده و کامل در سال آینده اشاره کرد.

مترجم: مرضیه فروتن
www.maketingweek.com
امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود