• slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

05/4 1397

ام بی ای نیوز:
 کتابی را با صفحه‌های سفید تصور کنید که داستان نوشته‌شده در آن زمانی آشکار می‌شود که روی صفحه‌هایش خاک نشسته باشد. 
برند مواد شوینده‌ی امو (Omo) که البته در برخی کشورها با نام پرسیل (Persil) فروخته می‌شود و اوگیلیوی آفریقای جنوبی در ادامه‌ی کمپین این برند با نام «کثیفی خوب است» فعالیت جدیدی را انجام دادند. 
آن‌ها می‌خواستند کودکان را از تبلت‌ها و گوشی‌ها دور کنند و لذت بازی در فضاهای باز را به بچه‌ها نشان دهند و برای این کار به معنای واقعی کلمه، کودکان را به کثیف کردن دست‌شان تشویق کنند. 

اومو و اوگیلوی به سراغ هنرمندی به نام کارابو پاپی (Karabo Poppy) رفتند تا داستانی درباره‌ی یک بچه پلنگ و بچه ببری بنویسد که با وجود تمام تفاوت‌های ظاهری و مخالفت‌های مادرهایشان، تصمیم سرنوشت این است که با هم دوست شوند. عنوان قصه «داستان نقطه‌ها و خط‌ها» بود و قهرمان آن با محصول برند همخوانی داشت. وقتی ببر و پلنگ کوچک روی گل‌ها غلت می‌زنند دیگر والدین‌شان نمی‌تواند آن‌ها را از هم جدا کند. 
به راحتی می‌توان فهمید در کنار تشویق کودکان به بازی، شاهد داستانی اخلاقی در مورد نژادها هستیم. داستان طعنه‌ای به ایالات متحده و برتری سفیدها و نگاه غیرانسانی به مهاجران دارد. اومو بر این باور است که بزرگ‌ترهای زیادی هم هستند که از خواندن این داستان لذت ببرند. 
این کتاب در بعضی از مدرسه‌های آفریقای جنوبی توزیع شده است و قرار است پخش آن وسیع‌تر باشد. 

مترجم: نازنين کي نژاد
www.adweek.com
امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود