02/16
1402
ام بی ای نیوز:
1- در پلتفرمهای مختلف از مشتریهایتان نظرخواهی کنید
خیلی از فریلنسرها از وبسایتهای واسطه بین خودشان و مشتری استفاده میکنند. اگر در این وبسایتها شهرتی به هم بزنید به نتایج خوبی خواهید رسید که آوردهی نهاییاش، مشتریان بیشتر است. فریلنسرهای باهوش از مشتریانشان میخواهند که در این وبسایتها به آنها امتیاز دهند یا دربارهشان بنویسند.
2- پستهای تحقیقی برای انتشاراتیهای معتبر بنویسید
نوشتن مطلب میهمان و شناختهشدن در مجلات و انتشاراتیهای معتبر کمک بزرگی برای شهرت شما در صنعتتان است. حتی میتوانید با نمایش لوگوی این برندها در وبسایتتان، به اعتبارتان بیافزایید.
3- پورتفولیوی خوبی برای خودتان بسازید
هیچ چیز به اندازهی کارها و پروژههای گذشتهتان در مورد شما حرف نمیزند. واقعیت این است که دو صد گفته چون نیمکردار نیست و شما به پورتفولیویی قوی برای کارهایتان نیاز دارید. در هر بخشی که کار میکنید (از کپیرایتینگ گرفته تا برندینگ و طراحی گرافیک) نمونههای کارهایتان را هم در رزومهتان بیاورید.
4- با فریلنسرهای دیگر همکاری کنید
همکاری، شکوفایی را به همراه دارد. با فریلنسرهای دیگر در حوزهی کاریتان ارتباط خوبی برقرار کنید و این ارتباط را حتی در زمینههایی که از آن سر در نمیآورید محکم کنید. به آنها مشتری پیشنهاد کنید و در وبسایتتان آنها را معرفی کنید.
5- در کار و ارتباطهایتان وقتشناس و دقیق باشید
شما ممکن است در حوزهی کاریتان غول باشید، اما مشهور بودن و بزرگ بودن اگر وقتشناس نباشید به کاری نمیآید. پرسنالبرند شما باید با وقتشناسی شناخته شود.
6- خودتان باشید
رقابت ادامه دارد و روز به روز شدیدتر و سریعتر میشود. در این بازار اشباعشده، چیزی که شما را متمایز میکند این است که خودتان باشید. بگذارید شخصیت، خواستهها و علایقتان در تمام کارهایتان خودش را نشان دهد.
مترجم: نازنين کي نژاد
www.entrepreneur.com